Tanulmányi kirándulás a Felvidéken

A kirándulás 5 napos volt, minden nap más-más fantasztikus programmal.

Az első napon először Komarnoba mentünk. Itt megkoszorúztuk Jókai Mór szobrát, majd a főtéren Klapka György szobrát is megnéztük és egy harangjátékot is meghallgattunk. Ezután Szklabonyára utaztunk tovább, amit a falubéliek Mikszáthfalvának is hívnak. Itt Mikszáth Kálmán szülőháza helyén épült emlékházba nyerhettünk betekintést. A múzeumban palóc ruhákat láttunk, képeket az életéről és a kiállított első kiadású műveit.  Az udvaron különböző játékok voltak, amiket mindenki kipróbálhatott. Majd a napnak az utolsó állomása következett, ami Alsósztregova volt, ahol a Madách-kúriát néztük meg. Itt található Madách Imre könyvtára, a férfiszoba meg egy fogadóterem. A néni, aki fogadott minket, elmesélte az író élettörténetét. Ezután a szállásunkra mentünk, ahol elfogyasztottuk a vacsoránkat és lefeküdtünk aludni.

Másnap először Selmecbányára utaztunk. Itt a város főbb nevezetességeit néztük meg, többek közt: a Szentháromság-szobrot, a Főteret és a Szent Katalin dómot. A következő úticél Besztercebánya volt. Itt városnézéssel kezdtünk, majd egy közös játék volt a főtéren. Folytattuk utunkat Zólyom várához, ahol a belső várudvart csodálhattuk meg.

Harmadnap Kassa nevezetességeiben gyönyörködhettünk. Többek között: a monumentális méretű Szent Erzsébet dómot, a város főterét és egy kis vadászkastélyt néztünk meg. A dómban található II. Rákóczi Ferenc márványkoporsója. Miután körbejártuk a templomot, a Himnuszt is elénekeltük. Innen Betlérre utaztunk, ahol Krasna Horka várát jártuk körbe.

Kirándulásunk negyedik napján a rimaszombati Tompa Mihály Alapiskolában jártunk, ami előtt készült a csoportkép. Ezután Ipolytarnócon az ősmaradványok csodálatos világába nyerhettünk betekintést. A tanösvényen 1 óra alatt 24 millió évet járhattunk be. Két filmvetítést is láttunk a különböző korokban élt őslényekről. Egy teremben a mészkőbe süllyedt állatok lábnyomait figyelhettük meg. Ezen kívül a tanösvényen elszenesedett ill. kövesedett fákat tapinthattunk meg. Csodálatos élményben volt részünk, távol a világ zajától, a gyönyörű őszi színekben pompázó fák ölelésében. Utolsó állomásunk Fülek vára volt. Egy kiállítást néztünk meg négy emeleten keresztül, majd a várat jártuk körbe. Utolsó érdekesség egy középkori kínzókamra volt.

Az ötödik napon rengeteg élménnyel gazdagodva indultunk hazafelé.